Shopping på Stoneridge Mall

6 September


Heej alla där hemma och borta :)

Idag har det varit en rätt så lång dag faktiskt. Började med att jag
som vanligt skjutsade Kevin till skolan. Det gick bra och jag körde
rätt direkt.. hehe. Fick ett samtal från Mark kort efter jag kommit
hem. Han tyckte att jag skulle ta bilen och åka runt så jag blev
lite mer "familiar" med området.. inte bara Livermore utan även
lite runt omkring.. Så han mailade över vägbeskrivning till tre
olika stället varav ett var viktigast att jag skulle lära mig vägen till.
Det var såklart akutmottagningen. Utifall nån av grabbarna skadar
sig när han är på affärsresa så måste jag kunna ta dom dit.

jag skrev ner vägbeskrivning till tre ställen: Akutmottagningen,
Stoneridge Mall och Del Valle Regional Park.. Sedan satte jag
mig i bilen och började åka.. Det var faktiskt inte så svårt att hitta
till akutmottagningen även om det var en bra bit. Känns skönt att
jag kan vägen nu.. jag hittade på första försöket också.. den ni ;-)

När jag passerat akutmottagningen åkte jag vidare till Stoneridge
Mall (Det ligger nämligen rätt nära). Bestämde mig för att shoppa
lite nu när jag äntligen hade kommit dit ensam.
Det slutade med att jag hade köpt: Ett par svarta Jeans, Ett par
svarta shorts, 2st "surf" t-shirts, 1st "30 seconds to mars" t-shirt,
ett bälte och ett par skor.. riktig shopping idag vet ni, haha. Ja man
lär ju passa på när det finns så mycket fina kläder. Större delen av
kläderna köpte jag på Hot Topic, som ni märker så gillar jag den
affären.. Frågade dom på affären bara för skojs skull om dom hade
nån t-shirt med Dragonforce (hittils har inget stället jag frågat på i
varken sverige eller usa haft det). Dom sa: "jaaa dragonforce
dom är bra.. vi har haft deras t-shirt inne men vi har
den inte för tillfället tyvärr".
Fasen också.. men dom kanske
skulle få in den igen.

Efter shoppingen bestämde jag mig för att åka hem, skulle ändå
inte ha hunnit med Del Valle Regional Park idag. Jag kom hem vid
1 tiden och tog det bara lugnt då för sedan var jag tvungen att hämta
Kevin i skolan. Vid 2:25pm hämtade jag honom.. Lät honom göra sina
läxor i fred, han vill helst att det ska vara så han vill in bli störd.
Fine för mig, då gör jag bara nått annat under tiden och har han nå
frågor är det bara att komma.

Under tiden han gjorde läxor hittade jag på lite saker på egen hand.
Blev att jag såg på dagens idolavsnitt. Kan ju inte missa idol bara
för att jag är här heller, haha. Sedan spelade jag lite gura, as usual.

Tiden gick och vid 5:30pm var det dag att skjutsa Kevin till Fotbollen.
Damn det blir mkt åka fram och tillbaka alltså.. kommer vara kung
bakom ratten efter det här året, haha.
När jag kom tillbaka hade jag fått mail från den tyska au pairen..
hon frågade om jag ville komma på hennes "familjs" barbecue på
söndag. Självklart sa jag, så på söndag blire grillning :)

Efter att jag hämtat Kevin på fotbollen kl 7pm så drog vi hem och
väntade på Mark. För när han kom hem så skulle vi beställa Pizza,
Jummy jummy! (Pizzorna är stooora här !!!)

Resten av kvällen spenderade jag bara framför datorn.. skickade
lite mail, chattade med massa roliga människor och såg en
jättespännande dokumentär. Den hette "World's Most Dangerous Gang"
och finns att se streamad här. Se gärna den om ni har tid.
Under kvällen fick jag ett mail från ytterligare en annan au pair.. det
var en tjej från Thailand. Hon har varit här 2 månader redan men kör
inte bil och kan inte så bra engelska.. så får se hur det blir med det.
Föresten, jag drog iväg ett mail till den franska manliga au pairen idag
så får se om han svarar senare.

Måste fan sova nu hörni.. klockan är 11:41pm och jag är trött som en gnu.
Här har ni lite bilder att gotta er i.. kanske inte så mkt att hänga i julgran
men ändå. Det är lite bilder på det jag köpte idag.

           

     


Ha det så bra allihopa!!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: The Clash: London Calling
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Fan va cool den där Hot Topic butiken verkar vara. Kollade in på deras hemsida och det finns ju hur mycket bra som hellst! Nice med BBQ på söndag också! :)

2007-09-07 @ 09:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0