Riesen

16 September


..Så har ytterligare en dag gått här på andra sidan Atlanten..

Idag var det tänkt att jag, Anita och Juliana skulle åka in till SF
och gå på akvariumet där. Så blev det dock inte. Ingen av dem
ens ringde mig. Och Juliana som sa igår att hon skulle ringa
idag vid 10:30am. Tjejer är tjejer och ibland, eller ganska ofta
glömmer de saker. I alla fall de tjejer jag träffat på här hittils.
Ett exempel till är Katarina som skulle ringa mig idag när hon
kom hem men icke. Hon bad iaf om ursäkt senare. Fast det
kanske bara är tillfälligheter att de har glömt vad vet jag.

Imorn ska jag ta och ringa alla tre. Juliana, Anita och Katarina
och se om vi kan bestämma hur vi ska ta oss till Walnut Creek
imorn. Det är nämligen au pair träff där för de au pairer som vill.
Alla ska samlas på ett café där vid 7:30pm. Jag har aldrig kört
dit för det är rätt långt. tar ca 35min med bil så därför vill jag
gärna ha med någon till i bilen. Hur som helst det hinner lösa
sig innan vi ska iväg.

Idag har jag inte gjort så mycket egentligen. Eftersom jag trodde
jag skulle till SF men det inte blev av så hade jag inte mycket
planerat. Tog det mest lugnt hemma. Spelade lite gitarr (såklart).
Nu på kvällen såg jag, Kevin och Mark på en film. Vi såg på
Stand by me en riktigt bra film från 1986. Kither Sutherland
vad med i den bl.a. Kul att se han som ung skådespelare.
Info om filmen: http://imdb.com/title/tt0092005/

image41

Fick sån lust att käka "svenskt" godis nyss så jag tog bilen för
att se om Hollywood video var öppet. Det var öppet så jag köpte
mig en påse Reisen. Såå gott! lite förnöjer eller vad säger dom..

Imorgon så ska jag ta mig i kragen och gå till gymmet. Sökte lite
på internet och såg att det ska finnas ett gym vid railroad ave.
Rätt nära 1st street. Går väl dit imorn sen får vi se hur pass dyrt
det är där. Hoppas det är rimligt pris för då jävlar ska jag dit så
gott som varje dag.


Nu är det sängen för mig som gäller. Ska ju upp 7am imorn och
skjutsa grabben till skolan. Hoppas ni har det bra där hemma,
hur är vädret föresten?

Nä God Kväll!

R

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: Ben E King - Stand By Me
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Hello!
Skulle tro att det kostar ungefär lika att gå på gym i USA som i Sverige. Du kan ju kolla om det finns "prövotid" eller liknande så att du kan gå där i någon dag/vecka först innan du bestämmer dig.
Angående vädret så är det väldigt varierande, ibland regnar det och blåser iskalla nordliga vindar och i nästa stund är det ganska soligt och skönt väder. Just nu på måndag morgon/förmiddag klockan 09:40 är det ca 14 grader varmt. Igår var det inte över 9 grader på hela dagen tror jag så det är ganska mycket behagligare idag.
Ha det bra!
MVH
Michael

2007-09-17 @ 09:39:53
Postat av: Njåååååjjjj

http://www.smhi.se - kolla själv slöfock (börjar redan bli äkta amerikan ^^)!

2007-09-17 @ 10:27:45
URL: http://www.gavlefesten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0