Första mötet med Area Director'n

5 September


Heeej alla nordbor. Hoppas det är bra med er!
Idag har jag haft en halvtråkig dag och det har inte hänt så
mycket egentligen. Skjutsade Kevin imorse till skolan. Det
måste blivit nå knäpp i mitt huvud då för ja g körde åt fel håll.
Körde mot det stället där han har fotbollsträning istället för
att köra mot skolan.. så han blev ynka sen igen.. men nu
jävlar kan jag vägen helt iaf.. aldrig att jag åker fel på vägen
dit igen (peppar peppar ta i trä) hehe...

Efter jag lämnat han på skolan åkte jag hem och satt mig
lite vid datorn. Efter ett tag fick jag ett sms av Elin och hon
sa att jag kunde ringa henne nu, så det gjorde jag.
Kul att prata med dig elin igen.. stöttepelaren och vännen
min här på andra sidan atlanten.. och Elin.. om du verkligen
känner att det inte funkar med familjen så ska du byta, tveka
inte för mycket. Bättre att du kommer till en familj där du
trivs helt i. Fast du kan ju vänta till du fått hem körkortet
precis som du sa.. Föresten gratis till det.. glömde säga de!

Vid 12 tiden drog jag ut och knäppte lite kort på huset samt
runt om i Livermore. Det är ju många som tjatat att jag skulle
göra det så nu har jag äntligen gjort det.. blev inte så många
kort men det får duga tills vidare.. har laddat upp dom på
picasa samt på en annan sida.. från och med nu kommer
jag nog använda mig av följande sida för att ladda upp bilder:
http://pixbox.se

man måste tyvärr skapa ett konto och logga
in för att kunna se mina bilder.. anledningen till att jag gör
så är att den sidan visar bilderna mycket snyggare samt
att det gör allt mycket säkrare, vem som helst kan inte
komma åt dom.. när man är inloggad är det bara att söka
på mitt användarnamn som är "rexplorer" eller skriva:
http://www.pixbox.se/usr_show_id91809_page0_order1.html
i adressfältet...

Obs! ni måste lägga till mig som vän på pixbox.se för att ni
ska kunna se mina bilder.. anledningen är att jag inte vill att
vem som helst ska kunna se bilderna..

----------------------------------------------------

Vid 7pm kom min Area Director (kontaktperson från
Au Pair Care) och skulle se så allt var bra samt informera
om olika saker.. det var kul att träffa henne hon verkar vara
en trevlig person. Hon pratade med mig om olika saker
som gällde samt lite om olika utbildningar jag kan gå..

När hon gått så gick jag ut med Kevin ett tag och bara
åkte runt.. jag cyklade och han åkte bräda.. Han försökte
lönlöst försöka hoppa över en kon men det gick inte..
han klarade det en gång men inte mer.. jag försökte
även åka skateboard.. mitt första mål var att stå på den.
Gick rätt bra faktiskt.. Sen försökte jag olla med den
och det gick också.. haha tänk jag kan olla med en
skateboard. (ja alla hjul var i luften samtidigt) hehe..

----------------------------------------------------

Har mailat lite mera med den tyska tjejen som också
är au pair i livermore.. ska försöka snacka lite mer med
henne och eventuellt bestämma en tid att träffas och
snacka. Fick även tips av AD'n att det fanns en till kille
(från Frankrike faktiskt) som var au pair en bit ifrån..
Så jag ska försöka dra iväg ett mail till honom imorn.

Nu är klockan nästan midnatt och jag ska upp vid 7am
så det är nog bäst att jag går och lägger mig så jag
orkar upp!

Ha det så bra allihopa.. saknar er.. men inte för mkt!
;-----)

Ps. Kolla in bilderna..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: The Beatles - Strawberry Fields Forever
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Bra bilder Robin! Äntligen fick man se lite vart du håller hus. Det där med att komma lite sent till skolan är ju du expert på sen JB-tiden så det kan du ju lära Kevin hur det går till ;)

2007-09-06 @ 10:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0