Uppdatering

15 September

Hade inte ork att skriva blogg igår så jag summerar gårdagens
händelser och dagens idag istället.



Fredagen (den 14;e) började som vanligt med att jag skjutsade
Kevin till skolan. Efter det for jag hem och tog en behövlig
sovmorgon.

Vid 6 tiden kom Mark hem från jobbet och då drog vi ut och
käkade. Den här veckan blev det italiensk restaurang. Det
var kul att testa på för jag har inte varit på sådan restaurang
förut. Jag åt "Pollo Alla Dujo" vilket var någon typ av kyckling
och pasta till det. Det var riktigt gott må jag säga :)

Efter maten åkte vi hem igen och när vi kom hem ringde Juliana.
Vi skulle nämligen träffas jag Juliana och några andra au pairer.
Jag åkte och hämtade Juliana runt 9pm. Vi ringde Grazieli, en
annan au pair för att se om hon ville följa med men hon var inte
hemma. Vi ringde även Anita men hon jobbade hela kvällen.
Så tillslut blev det bara jag och Juliana kvar. Men vi var inte bittra
för det. Vi drog först till en karaokebar för att se om jag kom in.
Visade mitt "äkta" legg men var tydligen tvungen att ha ett
pass eller liknande för att komma in. Fasen också. Så vi gick
vidare.. och tillslut hamnade vi vid biografen. Vi bestämde oss
för att se en film istället. Klockan var rätt mycket då så det fanns
inte så mycket filmer att välja på. Der var bara att ta någon som
gick den tiden. Så det blev Superbad. Det var faktiskt en bra
film mycket i stil av american pie filmerna.

Efter filmen drog vi till Safeway och köpte oss en varsin
choklad. Jag köpte även en film, White Chicks. Har sett den
förr men den är för jävla rolig.

image39 image40

Idag (den 15;e) sov jag också rätt länge. Hade inte så mycket
att göra så då kunde jag lika gärna sova. Gick dock upp tillslut
och började kolla på C/O Segemyhr Säsong 1. Det är så bra!
Bästa kommentaren från Anton: " - Men tröttna då! ".

Såg att ett nytt avsnitt av The It Crowd hade kommit så
skyndade mig in på Tommys ftp för att dra ner det. Sedan kort
efter kom det första avsnittet av nya Svensson Svensson
serien. Hade verkligen sett fram emot att se den. Dock hade
jag blandade känslor inför det. Man vet ju aldrig när dom gör
fortsättningar på serier några år efter. Det kan bli bra eller det
kan floppa. Dock måste jag säga att det var rätt bra fortsättning
av serien även om Lina spelades av en annan skådespelare.
Ser fram emot att fortsätta se serien.

På kvällen fick vi besök av en dam i den äldre åldersklassen.
Det var en bekant till Mark som var bjuden hit på middag.
En riktigt trevlig dam må jag säga. Precis som alla andra
amerikaner, gillar att prata! Amerikaner gillar att prata och det
är mycket.. det kan ni ge er faan på, haha. Men det är kul!
Vi åt någon slags kött och "koskos"-aktigt ris som Mark hade
lagat. Det var riktigt gott. (Om ni inte märkt det redan så är det
mycket god mat jag får pröva på här).

Imorgon ska jag kanske till Akvariumet i San Francisco med
Juliana och Anita. Hoppas verkligen att det blir av, det skulle
vara kul. Men vi får se.. vi skulle ju egentligen gjort det idag
men det blev inte av.

Ska försöka sova nu så jag hinner göra något imorn.
Föresten vad tyckte ni andra om Svensson Svensson, ni som
såg det?

Hoppas ni har det bra och att solen skiner ;-)
Nu blir det sängen för mig.

Good night :)

R

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: Linkin Park - Soul Song
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Cecilia, Au pair i San Francisco

Hej!
Jag tanker nu avsloja mig sjalv och erkanna att jag smyglast din blogg ett tag, mycket kul att lasa om hur du har det! =)
Det var sa roligt att lasa nu for jag var pa Superbad forra veckan och efter att ha sett den sa pratade vi om att White Chicks ar sa rolig, sa det var lite komiskt att du kopt den filmen efter att ha sett Superbad!
Jag ar mycket avundsjuk pa att du tittar pa Svensson Svensson, nagot av det roligaste nagonsin!
Jag kopierade din bloggadress fran din msn / [email protected]. Vi pratade lite innan din avresa!

2007-09-16 @ 08:17:47
URL: http://ceciliafondin.blogspot.com
Postat av: Michael Håkansson

Tjenare Robin! Låter skoj att ni Au Pairer träffas och hittar på saker tillsammans. Måste finnas mycket att prata om.
Angående Svensson Svensson så tycker jag också att det var helt OK och jag kommer absolut fortsätta kolla på det. Men jag tror aldrig att de kommer att uppnå samma klass som de gamla avsnitten. Det är i alla fall ingen floppuppföljare.
Ha det bra!
MVH
Michael

2007-09-16 @ 10:30:54
Postat av: Marcus J

Blir mycket svenska serier för dig trots att du är i USA. Kanske är enda sättet att inte bli helt amerikaniserad :) Vad tycker du om amerikansk TV? Kan tipsa om Curb Your Enthusiasm som sänds ikväll kl 10 PM på HBO (om familjen har HBO såklart?).

2007-09-16 @ 14:50:07
Postat av: pappa

Är du pigg du måste hitta nya freinds som är från USA också, är kanske svårt när du inte gör något där du träffar så mycket annat folk än familjen.
Hade bra!

2007-09-16 @ 23:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0