The man in charge!

1 9   S  e   p   t    e    m     b     e      r


       Tidigt imorse vid halv 5 tiden åkte Mark hemifrån för att ta flyget
       till Washington DC. Han ska vara där i 2 dagar och kommer
       hem på torsdag natt. Det betyder att jag är den som ska ta
       hand om allt här hemma! Nä så hemskt är det inte riktigt. Är
       nästan precis som vanligt bara det att jag måste hålla lite extra
       koll på Kevin.

       Innan Mark åkte så gav han mig pengar så vi kunde köpa mat.
       Därför bestämde jag och Kevin att vi skulle åka ner till
       1st street och äta något gott. Jake fick såklart också följa med
       men han hade träning och läxor så han sa att han skulle ta
       något hemma och äta.

       Jag och Kevin drog ner till Ale house och käkade varsin burger.
       Jag tog BBQ som vanligt. Gillar verkligen den. Kevin tog Bacon
       and Cheese burger. Det ska nog jag testa nån gång också.
       Efter maten så gick vi snabbt in på musikaffären. Jag ville kolla
       lite vad dom hade för elgitarrer. Är riktigt sugen på en sådan
       faktiskt. Kanske blir att jag köper en sånn om någon månad, vi
       får se! :)

       Efter det åkte vi till Hollywood Video för att hyra film. Tidigare
       idag skaffade jag mig nämligen ett kort där, så nu kan jag hyra
       film för fulla muggar. Kevin valde School of Rock och jag tog
       två skräckisar: The Abandoned och Reincarnation.

       När vi kom hem så såg vi på School of Rock. Har ju sett den
       många gånger förut men den är rolig och Jack Black är så
       skön.

       image61   image62   image63

       Justja. Imorse när jag skjutsade Kevin till skolan så höll
       han på och lekte med min husnyckel. Jag har inte hunnit
       skaffa en nyckelkedja än så jag lägger alltid nyckeln i ett
       fack mellan sätena. Men han var såklart tvungen att leka
       med den och vips så hände det som jag trodde skulle
       hända. Att han skulle lyckas tappa bort den. Han tappade
       den mellan sätet och hittade inte på den. Jag letade som
       fan men den var fan spårlöst försvunnen. Efter jag lämnat
       av Kevin åkte jag hem i hopp om att bakdörren skulle vara
       öppen. Den brukar lämnas öppen ibland utifall en sånn
       här situation skulle uppstå. Lyckligtvis var dörren öppen.
       Annars vetefan vad jag skulle ha gjort. Väntat ute till dom
       slutat skolan?

       Så från och med nu tills vi gör en ny nyckel så får jag gå
       ut bakvägen hela tiden. Störande som fan men vad ska
       man göra. Visst det är ingen stor grej egentligen men
       man blir ju lite uppretad inombords för det var så onödigt.
       Men barn är barn och dom gör sånt här. Bara smälta det
       och se glad ut.

       -----

       Shit va suger jag blev på elgitarr nu alltså, haha.. sitter
       och tänker på det nu. Men får nog ta och vänta ändå tills
       jag fått nästa lön. Kan ju inte köpa hur mycket som helst
       den här månaden. Har ju redan köpt massa kläder.

       Well, dags för att dra igång dagens idolavsnitt. Sen blir
       det sängen!

       Ha det så bra allesammans..image64

      R

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
       Dagens låt: Zifa - Yerusalema
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Så du har fortfarande inte hittat nyckeln? :O Ang. elgitarr, har du kollat på något speciellt märke/modell? Förr när jag kollade på elgitarr såg jag att alla var ganska mycket billigare i USA.

2007-09-20 @ 09:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0