Party Party!

2 2   S  e   p   t    e    m     b     e      r


       Gabby (svensk au pair) ringde mig tidigare och frågade om jag
       ville hänga med hem till Paul. Han hade nämligene ringt Gabby
       och sagt att han skulle ha nånting hemma hos sig. Gabby ville
       inte åka själv så hon ringde mig. Jag hade ändå inte så mycket
       att göra på kvällen så jag åkte iväg.

       Tog ungefär 15 min att komma fram den här gången. Nu när
       jag kan freewayen. Parkerade bilen vid Hacienda shopping
       place och väntade där på Gabby. Efter ett tag kom hon för att
       hämta upp mig med sin bil. Jag hade knappt ätit på hela dagen
       så vi drog till McDonalds. McDonalds här är mycket billigare
       men smakar inte alls lika bra som svenska. En Big Mac C/o
       kostar ca $5 vilket är ~32kr.

       Efter vi käkat drog vi hem till Paul. När vi kom dit var han och 3
       andra amerikaner där redan. Vi hälsade på dom och slog oss
       sedan ner i soffan. Vi blev erbjudna öl men det tackade vi nej till.
       Hade kanske inte varit så lyckat att dricka sånt när man skulle
       köra hem senare. Efter ett tag droppade det in massa folk. Mest
       killar dock. Typisk amerikansk fest, många killar och få tjejer.
       Sen så var alla killar typ klädda i hiphopkläder dvs stora shorts
       eller byxor, lååååånga tröjor och en keps. Det är verkligen så att
       varje amerikansk kille klär sig så. Själv tycker jag det var ute för
       flera år sedan. Dom spelade något sorts ölspel ute i garaget.
       Det gick till ungefär på det här sättet:

       På ett pingisbord ställer man upp pappmuggar som en triangel
       på båda sidor av bordet. Man fyller upp alla muggar halvt med
       öl. Sedan ska gör man två lag med två personer i varje. Lagen
       står sedan på varsin sida av bordet och ska försöka kasta en
       pingisboll i motstådarens muggar. Träffar bollen i en mugg så
       måste moståndarlaget dricka. Det där spelet höll dom på med
       i flera timmar och tydligen så går de flesta amerikanska fester
       ut på att: spela spel och bli full.

       Det blev rätt tråkigt efter ett tag att stå och kolla på fulla
       människor som spelar pingis så vi åkte iväg. Vi åkte iväg mot
       San Ramon istället för Gabby ville träffa en person som var där
       och festade. Vi virrade runt i San Ramon i kanske en timme
       innan vi hittade stället. Anledningen var väl till störst del att fulla
       personer kan inte ge vägbeskrivningar. Det var ändå rätt kul att
       åka runt där i San Ramon. Alla hus var hur stora och maffiga
       som helst inte vem som helst har råd att bo där.

       Vid halv ett var båda rätt trötta så Gabby skjutsade mig tillbaka
       till där jag ställt bilen. Sedan tog jag freewayen hem. Den här
       gången åkte jag faktiskt på den åt rätt håll också :)

       ------------------------------------------------------------------------------------

       Jo föresten. Ni vet ju hur sugen jag varit på att köpa en elgitarr.
       Idag kunde jag inte hålla mig längre så jag och Kevin åkte ner
       till musikaffären och tog en sista titt. Efter en kort tids
       diskussion så bestämde jag mig för en av dom. Det blev en
       Cort M200. Det var helt sjuk också för jag fick ett så jävla bra
       pris. Jag fick gitarren + 4 plektrum, stämmapparat, axelband,
       väska, 1 sett nya strängar och kabel till förstärkare. Alla för
       $285 (ca 1850kr). Helt galet.. i Sverige have det kostat mycket
       mer. Här har ni en bild på den:

      

       Större bild

       Imorn söndag ska vi kanske till IKEA. Hoppas verkligen. Vi får
       se hur det bli för Jake har fotbollsmatch först sen så ska
       kanske nån rörmokare komma. Annars får jag väl dra dit själv
       nån dag. Nu när jag kan köra på motorvägen, haha image67


       Hoppas ni har den bra i Sverige. Jag känner att det blir bara
       bättre och bättre här så jag är inte bitter :)

       Ha det så bra så hörs vi!

       R

Kommentarer
Postat av: Marcus J

Whoa, smakar donken ännu sämre där. Illa! :)
Hörde att man får köra efter man druckit till en viss promille i USA, men det var säkert BS. Vet du något om detta?

2007-09-26 @ 14:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0