Molnigt!

12 September


Hej alla där hemma!

Här i Californien är det inte soligt och varmt året om som de flesta tror.
När hösten börjar dra in så börjar det även bli lite kyligare här.
Idag var det massa moln på himlen och imorse när jag skjutsade
Kevin till skolan så var jag tvungen att ta på mig en tjocktröja. Det är
fortfarande rätt varmt jämfört med Sverige men det blåser kallt. Det
brukar tydligen komma sådana här perioder varje år då det blir lite
kallare ute.

idag fick jag ett samtal från en Brasiliansk au pair. Hon hette Juliana
och hade hört av Anita när dom var på "Mama Mia" konserten att jag
var en trevlig person. Så hon ringde upp mig. Där ser man! Haha..
Det var väldigt kul faktiskt hon var jättetrevlig. En sak som var rikgit bra
var att hon ibland har fritid på förmiddagarna. Det är ju perfekt då har
jag någon att "hang'a out" med. Så imorn ska vi träffas och hitta på
något :)

Nu på kvällen snackade jag lite med Katarina (från Tjeckien) och hon
skulle tydligen vara ledig rätt mycket snart.. då hennes värdfamilj
skulle åka iväg och campa. Hon erbjöd sig då att visa mig runt på
de ställen jag ville se. Värsta bra möjligheten.. Hon har lovat att visa
mig vart gymmet i stan finns, blev överlycklig när jag hörde om att det
fanns ett gym. Har frågat familjen förut men dom visste inte var det
fanns. Fick höra att Katarina kanske skulle till biblioteket imorn kl 7pm
för dom hade tyligen nån "meeting" där folk från olika länder samlas
och umgås. Hon hade inte gått på det förut och ville ha med någon
första gången. Så hon frågade mig. Jag är inte den som är den så jag
sa såklart ja. Det kan bli kul :)

I övrigt har det inte hänt så mycket kul, det har bara rullat på som
vanligt.

Det är rätt många som läser bloggen men få som kommenterar.
Det skulle vara kul att höra från fler hur ni har det där hemma..
hur går det med pluggandet / jobbet eller vad det nu är ni håller
på med. Har det hänt något nytt spännande på hemfronten eller
är det bara som vanligt?

Ha det så bra alla nu ska jag fortsätta lyssna på 3 doors down
och drömma mig bort.. haha..


Tjohej!

R

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Robin
jag försöker läsa din blogg varje dag, rolig att du skriver så mycket samt att allting verkar toppen bra.Toppen att du ska gå på gym då kommer du hitta massa fler kompisar. Lycka till // Maria STS

2007-09-13 @ 08:12:52
Postat av: Fab

Tjena Skrollan, din blogg är underbar läsning den förgyller min dag :D härligt att du ska börja gymma så du inte tappar din goda form ;D Och du verkar redan vara van med att vara där, gick fort för dig att anpassa dig, vilket är bra :D Hörs mannen!

2007-09-13 @ 15:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0