Lost for a while...

2 1   S  e   p   t    e    m     b     e      r


       Idag är det fredag och ytterligare en vecka har gått. Det går så snabbt.
       Fredagar är rätt sköna för då behöver inte Kevin plugga när han
       kommer hem = jag behöver inte oroa mig över att göra något. Sedan
       kommer Mark hem vid 6 tiden och då brukar vi gå ut och äta. För att
       fira att det är helg. Idag blev det italiensk restaurang. Jag tog någon
       sorts tortellinigrej. Pasta var det iaf och det var riktigt smarrigt.

       När vi satt där och åt fick jag ett samtal från Therese. Therese är en
       av de svenska au pairer jag träffade på mötet i Walnut Creek. Hon
       sa att hon, Gabbi och Paul var i Dublin och att de undrade om jag
       ville komma dit och gå på bio eller göra något annat. Det lät skitkul
       tyckte jag så efter maten när vi kommit hem så åkte jag iväg. Gjorde
       som jag alltid gör innan jag åker till något nytt ställe. Kollar efter
       vägbeskrivningen på google maps och sedan skriver ner på papper.
       Vägen jag tog var ungefär samma som på väg till Stoneridge Mall.
       Så den biten var ganska lätt. Däremot efter det blev det lite fel.
       En väg jag skulle svänga in på råkade jag åka åt fel håll åt. Så jag
       virrade runt lite i Dublin innan jag till slut hittade på stället. Det är
       ett stort shoppingcenter med en stor biograf (IMAX). Jag såg själva
       stället hela tiden typ men kunde inte ta mig över för det var en väg
       mellan.

       Mötte tjejerna och Paul utanför Starbucks. Vad annars? satt där och
       pratade ett bra tag sedan drog vi till cold stone och köpte glass.
       Jävla coolt glassställe. Fanns massa olika saker att välja på. Man
       kunde blanda sin glass precis som man ville med olika tillbehör.
       Det fanns allt från gelebjörnar till chokladpraliner. Det fanns även
       färdiga förslagsglassar att köpa. Jag köpte en sån bara för
       enkelhetens skulle. Sen så verkade den så god också. Jag köpte
       en Cheesecake fantasy som innehöll typ: vanilj, nå krispiga kex,
       jordgubbar, blåbär och nån sås. Efter att ha ätit den kände man
       sig inte direkt så hälsosam. Satt och snackade lite med tjejerna
       och Paul under tiden vi åt glass. Vi snackade mest engelska
       så att Paul skulle förstå. Först trodde jag han var amerikan men
       det visade sig att han var från Israel och var här för att studera.
       Han pratade dock väldigt bra engelska och han kunde lätt ha varit
       en amerikan för mig.

       Efter vi käkat upp glassen var klockan runt 10:30pm och alla
       började dra sig hemåt. När jag började köra så tänkte jag:
       Äh vafan jag kan lika gärna ta Freewayen hem. Jag kunde tagit
       den på väg dit också men gjorde inte det för de var mörkt och
       jag kände mig lite osäker på att köra där. Jag tog dock den på
       vägen hem. Tror du inte att det ska bli något fel då också? Det
       finns två olika påfarter till Freewayen. En åt varje håll. Jag åker
       såklart på den som går åt fel håll och det märker jag inte förän
       efter en bra stund. För att komma till livermore från Dublin
       så ska man ta I-580 mot Stockton/Oakland East men jag åkte
       såklart mot West. Jag körde rätt långt åt fel håll men till slut
       kom jag på mig själv och var tvungen att vända. Det var dock
       rätt bra att det blev lite fel för nu känner jag mig mycket säkrare
       på freewayen. Känner mig inte lika begränsad var jag kan åka
       nu. Nu vågar jag mig ut på freewayen på egen hand :)

       Kom hem runt 11:30pm och alla sov i huset. Så tog bara och
       borstade tänderna och satt mig här sen. Det är ju helg så då
       kan man vara uppe lite längre.. inga barn att skjutsa till skolan
       imorgon :)

       Imorn ska vi kanske till IKEA. Förra veckan sa Mark att vi nog
       skulle dit den här helgen. Hann inte fråga honom nu heller
       eftersom han sov när jag kom hem. Hoppas verkligen vi ska
       dit. Då ska jag köpa mig massa roliga saker. Det ska finnas
       bl.a. Marabou, Ahlgrens Bilar och massa annat nyttigt där :)

       Btw: Hittade på en affär idag som hette "A touch of Europe".
       genast tändes mitt hopp om att hitta något svenskt så jag
       gick in där. Inte fan fanns det något heller. Fanns bara
       massa ryska, polska och ungerska saker. Fy fan för det!!!

       Ska nog ta och se ett avsnitt av Segemyhr nu. Sen blir det
       sängen. Hoppas ni har det bra där hemma. och att ni också
       precis som jag ser fram emot ett nytt Svensson Svensson
       avsnitt imorgon :)

       God kväll!

        R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0