Labor day och munkar...

Heeej fellow swedes... hoppas det är bra med er..
men mig är det iaf bra.. för tillfället iaf.. må säga att
anpassningsprocessen är svårare än vad jag hade
tänkt mig innan.. men jag klarar det.. klart jag gör..
jag lovade ju dom på kursen i New York att jag skulle
klara det här.. "I can do this" eller vad var det Tracy
printade in i våra huvuden... haha rolig var hon iaf..

Dagen började rätt sunkigt faktiskt.. hade inte alls
mycket att göra.. alla andra dagar har vi jämt gjort
något eller så har jag roat mig tillsammans med
Kevin.. men idag drog Kevin till en kompis och Mark
Jobbade i trädgården.. så jag hade inte alls mycket
att göra.. För övrigt var det Labor day idag så alla barn
var lediga från skolan.. alla var även lediga från sina
jobb.. med undantag från några.. mataffärerna var
t.ex. öppna...

imorse satt jag en hel del framför datorn men sen
bestämde jag mig för att ta bilen och åka ut lite..
åkte runt lite och köpte lite tråksaker som t.ex..
strumpor, färskpressad juice och munkar..
haha.. man måste ju käka munkar nån gång när
man är i USA.. ni kan ju gissa hur det såg ut där inne
massa olika munkar i olika storlekar och olika glacyr..
köpte mig två stycken i vanlig svensk storlek iaf..
det fick räcka..

Idag var det faktiskt lite jobbigt ändå.. fick nog en
släng av hemlängtan.. eller mer kanske att jag
frågade mig själv, vad gör jag här?
Men jag vet ju varför jag är här.. för att utveckla mig
som person och få nya erfarenheter.. det här är en
grej man gör en gång i livet och det ska man fan
ta vara på annars ångrar man sig.. klart man har
dåliga dagar nån gång men det är bara att ta sig
igenom dom.. att jag fick en gnutta hemlängtan?
idag beror till stor del.. vet jag.. på att jag knappt
träffat nå andra människor utanför familjen..
Jag tror och vet att så fort jag börjar träffa lite andra
människor.. andra au pairer.. så kommer det flyta
på bättre... så att säga...

.....Så med det i åtanke bestämde jag mig för att
göra något åt det.. så jag ringde Andrés (den förra
au pairen) kompis Ellen och pratade lite med henne.
Hade bestämt att vi skulle höra av oss till varandra
idag och snacka om vi skulle hitta på något nån dag..
hon ska nämligen visa mig runt lite så jag blir mer
bekant med området.. kul som fan :)
Hur som helst så har hon rätt mycket nu eftersom hon
bara ska vara kvar nån månad till men hon ska ringa
tillbaka imorn och säga när hon kan....

Kort efter att jag pratat med Ellen så ringer en annan
au pair.. som jag mailat med och som skulle ringa
mig nån dag..

Det är en tjej från Tjeckien.. hon bor också i Livermore
och har varit här i några månader.. så imorn ska jag
träffa henne nere 'downtown' vid ett café.. kommer bli
riktigt kul.. Blev så himla glad när hon ringde.. vet inte
varför.. ser verkligen fram emot att äntligen få prata
med nån som bor i närheten och är i samma situation..

.... Helt plötsligt vände alltså den "dåliga" dagen till att
bli en bra dag.. tänk hur det kan bli.. man måste hålla
modet uppe även i dåliga tider.. för man vet aldrig hur
dagen slutar...

-----------------------------------

Imorn är det tisdag och vanlig dag för alla vuxna och
barn.. så då blir det till att gå upp tidigt igen.. måste
skjutsa Kevin till skolan bl.a. men det är lugnt.. skönt
att gå upp tidigt när man blivit hyffsat van vid det..

Som sagt.. det blir tidigt så måste sova nu annars
orkar jag inte..

Ps. jag orkade inte jogga imorse som jag sa att jag
skulle göra.. gjorde det på kvällen istället.. det jobbiga
är att ta sig ut.. men det är skönt efteråt.. haha...

Näää gonatt på er nu.....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: Bruce Springsteen - Born to Run
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Blev det munkar från Dunkin' Donuts? :P

2007-09-04 @ 09:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0