Del Valle Regional Park

1 8   S  e   p   t    e    m     b     e      r

       "Djupt inne i en dal täckt av ekträd, med segelbåtar
       och vindsurfingbrädor glidandes över dess vatten,
       finns den alpin-orts-liknande regionala parken
       Del Valle, bara 16km söder om Livermore.

       Den centrala delen av parken består av en 8km
       lång sjö omringad av 17466m² vackert landskap.
       Där man bland annat kan fotvandra, rida häst och
       studera naturen. Del Valle är också den östliga
       genomfarten till vildmarksspåret Ohlone."

       Källa:
länk

--------------------------------------------------------------------------

       Idag vid 10 tiden på morgonen åkte jag, Juliana och Grazieli till
       Del Valle Regional Park. Det är en park som ligger uppe i
       bergen där man kan bada, fiska, åka båt, rida häst, campa,
       fotografera eller bara koppla av. Jag hade fått tips av den tidigare
       Au Pairen André att den här parken var vacker och att det nästan
       var ett måste att se den. Jag åkte hit tidigare en gång för nån vecka
       sedan men då åkte jag bara som hastigast för att se om jag
       hittade dit.

       Det tog runt 25-30 minuter att köra dit så vi var framme runt 11
       (Vi stannade några ggr på vägen därför tog det ca 1h allt som allt).

       Stannade på vägen och tog bilder utöver bergen. Det är så vackert
       så man måste bara stanna och ta kort. Inne i Parken åkte vi runt
       ett tag med bilen. Stannade på lite olika ställen och tog kort. Det
       var verkligen en upplevelse att vara där och vi kommer nog
       tillbaka dit igen nån gång. Det kosta trots allt bara $6 för
       parkering, inget annat behövde man betala. Det var så himla tyst
       och lugnt inne i parken det ända man hörde var vinden och
       fåglarna runt omkring. Perfekta stället att åka till om man vill
       koppla av och komma bort från den stressiga vardagen. Vi
       stannade i parken lite mer än en timme sen var vi tvungen att
       åka tillbaka. Jag och Juliana var nämligen tvungen att hämta
       våra värdfamiljers barn på skolan.

       Innan det så åkte vi in till 1st street och käkade på en Mexikansk
       restaurang. Jag åt quesadillas (suiza), typ tortilla bröd med
       kyckling, ost och salsasås i. Det var skitgott men efter mådde
       inte min mage så bra. Jag antar att det var nån krydda som
       magen inte gillade. Drack mycket vatten när jag kom hem så
       då gick det över.
      
       image56

       Imorn kl 07:15am går Marks plan till Washington. Han ska
       iväg på en tvådagars jobbresa. Så fram till fredag morgon
       ska jag "ta hand om" barnen. Blir nog inte så farligt dom
       sköter sig bra själv. Det är bara Kevin jag ska köra runt
       och hjälpa med Läxor som vanligt. Sen fick jag pengar också
       så vi kan käka. Ska försöka se till så att det inte blir pizza båda
       dagarna image57

       Min profil på pixbox.se är uppdaterad igen med nya bilder.
       Den här gången såklart från Del Valle parken. Kika på dom
       vettja. Här kommer några smakprov:

          


       Hoppas ni gillar bilderna och undrar ni över något är
       det bara att maila. [email protected]

       Ha d bääst!

       R

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
       Dagens låt: Edwin McCain - Could Not Ask For More
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Låter som att den är fin (och ser fint ut också) den där parken. Ser ut som typisk California mark, tror jag :P För övrigt så är det inte kryddorna på mexikanska restauranger som är problemet, det är all rutten mat de försöker dölja genom kryddorna :D

2007-09-19 @ 09:53:22
Postat av: Sanna

å vilka underbara bilder! dit vill jag åka och rida :D

2007-11-16 @ 12:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0