Bra dag idag, Japp!

Heeeeeejhoppgummisnopp!!!

Idag har det varit en bra dag.. iaf bättre... inte för att jag har
det dåligt men dagen idag var bra...

Imorse gick det sådär halvbra men det skiter vi i.. då kom
Kevin lite sent till skolan.. vilket både var mitt, hans eget
och trafikens fel.. så kan det gå ibland..

Vid 9-tiden kom "cleaning-ladyn" vilket var kul.. det är en
trevlig pratglad dam.. kul att prata med henne för det
känns som man kan fråga henne om vissa saker som
man kanske helst inte vill fråga nån i familjen.. inte för
att det är nå pinsamma saker men känns bra att prata
med henne.. sen så får det mig att tänka lite på serien
"two and a half men" där har dom ju en städtant som
springer runt och pratar hela tiden.... haha
Efter att städtanten hade dragit så tog jag bilen och åkte
ner till first street.. kikade in en stund i musikaffären..
och det slutade med att jag köpte mig en ackordbok
och två plektrum.. riktigt nice bok faktiskt.. runt 200
rocklåtar.. med både chords och tabs till varje låt..
gött mos! Drog tillbaka hem och ganska snart var det
dags att hämta upp Kevin på skolan igen....
Kom hem spelade lite gitarr.. sedan var det dags
att skjutsa honom till fotbollen..

Under tiden han var på fotboll lagade Mark mat och
jag bara tog det lugnt och snackade med en massa
godingar på msn..

Påminde Mark om att jag skulle träffa Au Pairen från
Tjeckien idag vid 7:45pm.. han hade glömt det så det
var bra att jag påminde.. sa att jag ändå kunde hämta
Kevin vid 7pm men han sa att han skulle prata med
tränaren.. så det var verkligen skitschyst.. Mark är så
ödmjuk så det är inte sant..  Sedan fortsatte vi prata
lite och han frågade om jag hört vad Kevin tycker om
nya skolan.. jag sa att han verkar tycka den är bra..
nu när han hittat på några kompisar.. sen frågade
han lite om hur jag kände och hur jag tyckte det gick
med allt.. att vara här och så.. så jag sa som det var
att jag tycker det är kul samt att jag hoppas på att träffa
fler au pairer snart så jag inte bara sitter hemma hela
dagarna.. han sa att han var lite 'concerned' över det
också men att han trodde precis som jag att det blir
bättre bara jag träffar andra au pairer.. tog även upp
lite andra saker med honom.. så det var skönt att prata
med honom lite.. nu känner jag att jag vågar säga lite
mer vad jag tycker till honom..

------------------------------

Vid 7:45 åkte jag ner till first street för att träffa au pairen
från Tjeckien.. det var en tjeckisk tjej vid namn Katarina..
hon är 25år och har varit här i 7månader.. vi tog en fika
och satt och pratade lite.. eller fika och fika.. jag tog en
slush-aktig grej och en muffins..

Det var en riktigt trevlig tjej faktiskt och det var kul att
träffa henne.. osså är det ju bra att hon varit här ett tag
redan så då hittar hon bra här.. nån helg ska hon visa
mig vägen till san francisco och oakland.. fan va bra
asså.. då kanske jag äntligen vågar ta mig ut på
"freeway:en" det är inte så jävla svår väg till San Fran
men jag har inte vågat mig ut än för jag är rädd att
jag ska missa en avfart.. för tänk om man gör det..
inte kul då.. det är liksom inte bara att vända på en
freeway som har typ 6 filer... men det löser nog sig
bara man lär sig så tror jag det är det skitenkelt..
Hon berättade för mig att hon räknat hur många banor
det var innan bron till san fran.. och det var 12st.. fyfan
asså.. haha och i Sverige är man van med 2 högst 3..
Efter en timme så sa vi hejdå till varandra och jag åkte
hem.. vi bestämde att vi skulle höras av på mail och
msn.. så det är kul :)

Alldeles nyss fick jag ett mail från en annan au pair
som också tydligen bor här i livermore.. en tysk
tjej som också är 25år.. (många äldre som åker
verkar det som) men men ålder spelar ingen roll för
mig.. bara kul att träffa människor.. så vi får se hur det
blir med henne men jag har iaf svarat på mailet..

------------------------------

Skulle egentligen ring och prata med Elin idag men
det kom massa mellan både för henne och mig så
det blev inget av.. vi ska höras imorn istället.. ser fram
emot det.. det är så kul att prata med dig Elin..känns
som man är hemma då.. eller hur ;-)

Nää nu ska jag nog dra igång ett avsnitt av Svensson
Svensson sen blir det nanna kudden.. hur ska jag
annars orkar upp.. hugah... sov sött alla skummbjörnar

Ps. ska försöka ta bilder imorn..


Eders Robin

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Allt rullar på i Livermore, skönt att höra :) Hoppas du går lös som en paparazzi imorgon ;)

2007-09-05 @ 09:39:27
Postat av: Maria

Hej Robin
Roligt att läsa om dig här på din blogg. Hoppas du får ett underbart au pair år. MVH Maria STS

2007-09-05 @ 11:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0