BBQ @ Anitas house

9 September



Vädret varierar rätt mycket nu och folk börjar tycka det är kallt.
Till och med jag börjar tycka det och det är ändå runt 25
grader celsius
. Betyder det att jag börjar anpassa mig till
värmen här? Ja så kanske det är...

De senaste dagarna har himlen varit rätt grå och luften äcklig.
Det beror på tort gräs och hög värme som orsakat gräsbränder
runt omkring i Californien. Idag var det faktiskt bättre och himlen
var mer blå. Det är skönt, jag gillade verkigen inte hur luften
kändes under de tidigare dagarna..

Idag var det dags för barbecue (bbq). Det var Anita (den tyska
au pairen) som hade bjudit in mig och några andra au pairer
från det närliggande området.  Åkte dit till 2pm och trot eller ej
jag var först. Brukar jag någonsin vara först?!
Hälsade på Anitas värdföräldrar och barn sedan blev jag
serverad dryck. Satt och pratade lite med Anita under tiden
vi väntade på det andra au pairerna. Under tiden sprang
hennes värdbarn runt, runt och runt och förde så mycket
oväsen bara barn i den åldern kan föra. Anita har tre barn att
ta hand om. En lite tjej på ett år, en pojke på fyra och en grabb
som är elva år. Hon kommer få det tuft med fyraåringen. Han
hade energi precis som han skulle druckit 200 red bull och
20 paket kaffe. Sprang runt non stop och skrek. Familjen har
även en 19årig son men han behöver hon knappast ta hand
om.

Efter ett tag kom två av au pairerna. Det var en Italiensk tjej vid
namn Nadia och en Brasiliansk tjej vid namn Jessika. Vid den
tidpunkten var allt klargrillat så vi satt genast igång att roffa åt
oss mat. Det fanns att välja på hamburgare eller korv. Jag tog
såklart hamburgare, med ost på, riktigt smarrigt.
Medan vi åt pratade vi lite och bekantade oss lite mer. Tjejerna
var verkligen trevliga. En av dom, Nadia hon verkar vara en
skön person. Hon hade hela tiden ett leende och skrattade
typ hela tiden.

Anitas värdfamilj drog iväg efter ett tag för de skulle på bio.
Det var rätt skönt för då kunde vi prata lite mer fritt om vad
vi tyckte och tänkte om allt och inget.
runt 3pm kom ytterligare en au pair. Det var en tjej från
Thailand. Hon har nått riktigt konstigt namn så jag tänker
inte skriva det men hon kallas för Ying. Ying hade med sig
sitt värdbarn, en flicka på 5 år. Tydligen hade mamman i
familjen något möte så Ying var tvungen att ta med henne.
Det gjorde inget för hon var så lugn så. Det var samtidigt
bra också för då fick Anitas fyraåriga busfrö en lekkamrat
och vi blev inte lika mycket störd.

(För övrigt så ska vi kanske till Yings hus och bada i poolen
nästa helg. Hoppas Hoppas!)

Efter ca 2 timmar kom familjen hem igen. Vi började snacka
en hel del med dem också. De var verkligen schysta och
roliga att prata med. Snackade en del med deras 19 årige
son. Han såg ut att vara äldre då han var i size av en
amerikansk rugbyspelare. Stor grov och relativt lång. Han
studerar för närvarande på Las Positas College, det college
som jag eventuellt ska läsa på efter jul. Det var bra för då
fick jag lite hjälp av honom att förstå hur det amerikanska
systemet funkar. Sen så har jag kanske någon som kan
visa mig runt på skolan om jag börjar där. Såg att det fanns
en kurs i gitarr och en i sång så något sånt kommer det nog
bli att jag läser. Det tror jag skulle vara kul!

Vid 7:30pm kom de flesta av tjejernas hostföräldrar och
hämtade dem så då åkte jag också hem.

När jag kom hem så skulle The Simpsons precis börja så
jag satte mig ner med Kevin och såg det. Blev två timmar
framför teven eftersom The Simpsons följdes av
The Family Guy.

Har inte gjort så mycket idag egentligen bortsett från
barbecue'n har mest tagit det lugnt. Söndag är ju vilodagen
så varför inte liksom.

Föresten tog jag lite bilder från barbecue'n.. dom finns på
pixbox. För er som inte orkat läsa tidigare bloggar så
finns numera mina bilder på "www.pixbox.se". Regga er
bara där och sök på mitt namn "rexplorer" och lägg till
mig som vän. Då kan ni se mina bilder. Anledningen till
att jag gjort så är att det ska vara lite mer säkert och att inte
vem som helst ska kunna se bilderna.

     


Nu börjar klockan bli mycket (11:45pm) så jag ska ta och
sova snart. Måste upp runt 7am imorn för imorn är det
skola för ungarna igen, hugaah.

Justja! Lovade Chrille att jag skulle tipsa om hans fotosida.
En av mina kära kompisar hemma i Sverige är en jättebra
fotograf
och han vill gärna att ni kikar in hans sida
(som för övrig är gjord av mig men som just nu uppdateras
av Mattias. Eftersom jag inte är hemma och inte kan göra det.)
Adressen till sidan är: http://christofferhjalmarsson.com


GOD NATT!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: Elton John - Pinball Wizard
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Tja Robin
Det är verkligen synd om er som bara har runt 25 grader, akta så att du inte blir förkyld ;) Nice med bilder från BBQn, ska kika på dem nu. Förresten, tycker du att senaste episoden av IT Crowd var nå bra?
Jag tyckte den var ganska kass faktiskt om man jämför med de första två på S02.
Ha det bra!
/Micke

2007-09-10 @ 09:21:17
Postat av: Christoffer Hjalmarsson

Tjabba
Hoppas livet är bra i Amerika? Läget hemma är väldigt tråkigt, alla har flyttat och jag är nästan helt ensam.
Ville tacka för att du lagt till min hemsida och spana gärna in den för nu har bilder från mitt senaste projekt "Kosovo 2007" lagts upp.
Mvh Christoffer Hjalmarsson
Ps. Jag kanske tar mig en sväng till Amerika och ser hur du har det!? Ds.

2007-09-10 @ 17:34:04
URL: http://www.christofferhjalmarsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0