Flat tire

18    O  k   t    o     b      e       r


Vissa dagar är bara för långsamma medan andra går för snabbt. Den senaste tiden har det varit mycket av dagen-går-snabbt-varianten. Idag t.ex. började dagen som vanligt med att jag körde Kevin till skolan. På vägen tillbaka kändes bilen kostig att köra och när man släppte ratten styrde bilen kraftigt åt höger. Efter nån minut började det dessutom låta så jag förstod att något var galet. Som tur var så var det inte så långt kvar hem. Väl hemma kunde jag konstatera att höger framdäck var helt platt. Punktering helt enkelt. Ringde Mark och frågade om han hade nått extradäck. Det fanns ett "temporary tire" under golvet i bagageutrymmet. Ett temporary tire (tillfälligt däck) är mindre än ett vanligt och får bara användas i verkligt behov. Med det får man t.ex. inte överstiga 50mph (80km/h). Bytte däcket och åkte sedan till Big O Tires, en däckverkstad här i Livermore. Där konstaterade man att det inte gick att laga däcket utan det var tvungen att bytas ut mot ett nytt. Efter 20 minuter var det klart och jag kunde åka vidare. Hela kalaset gick på $142 (~900kr) med däckbyte och 3 års försäkring. Det betyder att om jag skulle få punktering igen kan jag komma dit och byta däck utan kostnad. $142 är ändå rätt mycket pengar och som tur var så betalade Mark, snäll som han är.

Efter att ha varit ute i några timmar och inte fått i sig någon frukost så åkte jag hem. Tog och lagade lite oatmeal eftersom det går snabbt, är nyttigt och man blir mätt av det. Efter det åkte jag iväg igen. Den här gången för att fixa ett bankkonto. Kände att det behövde fixas då det blir mycket lättare för Mark att föra över pengar till mig. Var på banken i över en timme. Tog sån nedrans tid bara för att jag inte fått något social security number än. Det gjorde inte processen snabbare heller att tjejern jag snackade med aldrig hade skapat den här typen av konto förut. Alltså ett utan social security number. Hur som helst så har jag ett konto nu och om 7-10 dagar får jag hem kontokortet. Känns mycket bättre att ha pengar på kortet än att gå runt med massa i plånboken.

Timmarna gick snabbt så helt plötsligt var jag tvungen att hämta Kevin. Hämtade honom och åkte tillbaka hem. Lagade snabbt i ordning lite mat till mig själv eftersom jag inte hunnit äta något riktigt. Det blev kyckling med ris, proteiner, viktigt! Efter maten åkte jag och Kevin till Dublin för att kika in en Halloweenaffär. Måste ju hitta på nån bra dräckt inför halloween. Här går nämligen både stora som små och Trick n' treat:ar. Så även jag. Jag kan säga att det blev inte lättare av att ha varit där. Finns så mycket olika saker. Vissa dräckter är rätt dyra och det känns som man inte vill lägga ut för mycket pengar på en enda dag av firande. Man tänker ju som en svensk, inte som en amerikan. Amerikaner som för övrigt är helt sålda på Halloweenkonceptet. Funderar dock på en därckt med karaktären "Guy Fawkes eller V" i filmen "V for Vendetta" han är riktigt cool faktiskt.

image107

Jo föresten. Det blev ingen träning igår. Anthony, tränaren, kunde inte av någon anledning så vi flyttade fram det till idag. Oturligt nog kunde inte jag idag så jag ringde honom och sa det. Nu är det framflyttat till på söndag så hoppas det blir av då. Idag blev det en dags uppehåll från gymträningen som sagt men det kan vara bra det också. Imorn kör jag igen. När man väl kommer dit och tränar så är det guld, skönt som fan!

När jag ändå är inne på V-spåret måste jag säga att det är en ruggigt bra film som jag rekommenderar starkt. Nu bara för att jag började tänka på den så blev jag lite sugen att gå och hyra den. Kanske tar och gör det.

Ska dra och hemta Kevvan på Fotbollen nu, sen får vi se vad som händer ikväll.
Ha det så bra allesammans och försök att memorera V's vers:

" Voila! In view humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the ?vox populi? now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a bygone vexation stands vivified, and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin, van guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition. The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous. Verily this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it?s my very good honour to meet you and you may call me V "




R

Kommentarer
Postat av: Michael

Nice med en så snabb uppdatering. Inte lika nice med flat tire kanske. Jag undrar över en sak, spelar Kevin football eller soccer?

2007-10-19 @ 09:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0