Svensk-Amerikansk jul!

T j u g o s j ä t t e   D e c e m b e r


Hej alla trogna läsare och god jul på er!

Jag beklagar verkligen att det har tagit sådan tid med en ny uppdatering. De senaste dagarna har jag försökt komma in på bloggen och uppdatera men det har inte fungerat. Vetesjutton varför, jag har kunnat läsa bloggar men inte loggat in och skriva nytt. Hur som helst nu verkar det funka så då kör vi.

Sedan sist jag skrev så har jag hunnit med en del. Det mesta är dock julrelaterat eftersom vi är i sånna tider nu. För två veckor sedan ungefär blev jag klar med julklappar till dom hemma i Sverige. Skickade hem dom så fort jag blev klar så att det skulle komma fram innan jul. Blev riktigt nöjd med vad jag hittade på åt dom faktiskt. Kan t.o.m skriva vad jag köpte nu eftersom julafton redan varit och dom redan öppnat paketen. De fick följande saker:

Mamma - Halsband med tillhörande örhängen samt ett armband. En ris/ört-påse som man värmer i micron och har på ryggen eller magen för att må bättre i muskler och leder.
Pappa - Två dvd:er. Den ena en musikdvd med "Eagles" och den andra en film med "Battalstar Galectica".
Linda - En box från affären Victorias Secret med smink, lotion och hudkräm i.

Efter att dom öppnat allt så verkade dom i alla fall vara nöjda, så då är jag också det :)

Sen var det dags att köpa julklappar till familjen här. Det var faktiskt rätt svårt då man inte hade nån aning om vad dom tyckte om. Inte sa dom så mycket när man frågade heller. Det enda lillgrabben sa när jag frågade var: typ nå skategrejer, spelar ingen roll vad. Blev tillslut följande:

Pappa (Mark) - En bok om Sverige med information om massa olika saker, allt från sjöar till maträtter.
Jake (äldsta sonen) - Volym ett och två av tv-showen "Whose line is it anyway?".
Kevin (yngsta sonen) - Volcom t-shirt, skatekeps och vristband.

De verkade vara riktigt nöjda också så det var ju kul :)


Nå... vad har jag fått då tro? många som undrar det kanske, haha.

Från dom hemma i Sverige fick jag det som är lättast för dom och ge och det som jag helst ville ha. Det vill säga: pengar. Fick pengar från massa olika folk. Mamma&Pappa, mormor, Rolf, farmor&farfar, morfar. Gud så himla snälla alla var. Det uppskattas verkligen. Jag kan lova att pengarna kommer till användning. Från familjen här fick jag:

- Presentkort på "Sports charlet" så jag kan hyra snowboard i en vecka när vi åker upp till bergen.
- Presentkort på "Richards" en konst/pryl affär där jag brukar köpa saker jag behöver för att rita.
- Snowboardglasögon.

Blev riktigt nöjd med allt jag fick. Nu jävlar ska jag bli proffs på snowboard, haha!


På julafton (den 24;e) så tog vi en skön välbehövlig sovmorgon. Tog det lugnt framför teven ett tag och gick sedan ut på eftermiddan och käkade lunch. Senare på kvällen åkte vi iväg för att hälsa på några vänner till Mark. Det hade bjudit dit oss för att först äta middag och sedan följa med på en julgudstjänst. En av de vi hälsade på var nämligen präst och ville jättegärna att vi skulle komma på gudstjänsten. Det var lite kul faktiskt och se hur det går till i en amerikansk kyrka lite skillnad mot Sverige. Cermonin var slut runt 11pm och efter det begav vi oss hem.
Juldagen (den 25;e) började med att alla vaknade ungefär klockan 9. Då satt Kevin redan klar i vardagsrummet redo och förväntanfull på att få öppna sina julklappar. Kevin fick agera lite tomte och delade ut julklapparna till allesammans. Alla verkade bli nöjda med sina klappar. Jag blev i alla fall nöjd med mina. Kevin var helt lyrisk över skatekläderna och posade gärna i dom. Det var inte riktigt bestämt vad vi skulle göra den här dagen mer än att öppna julklappar och senare käka julmat. Efter att ha tittat på tv ett tag bestämde vi oss för att ta en cykeltur. Vi cyklade genom vingårdar och över små berg. Det blev en rätt lång cykeltur faktiskt men det var bara skönt. Vädrget var helt underbart kan nog inte bli så mycket bättre den tiden på året. Det var nog ungefär 25 grader celsius i solen och blåste bara lite grann. När vi kom hem från cykelturen började vi att laga julmaten. Det blev: köttbullar, prinskorv, sill, ägg, potatis, lax och lite annat. Till efterrätt blev det risgrynsgröt med hallonkräm ovanpå. Låter lite kontigt kanske men det var faktiskt gott att göra så.


Lite annat som har hänt då..

Har äntligen sökt in till Colleget här. Kurserna jag sökte blev: Elementary Voice 1 och Dance Workshop. Kom in på båda så den 22;a januari börjar jag på dom. Jag tror det kommer bli riktigt kul =)

Har fått ett mail från Gefle Dagblad där dom skriver att intervjun förmodligen kommer publiceras på GD's hemsida runt nyår. Förmodligen på nyråsafton men håll utkik runtomkring där. Jag ska försöka kolla också och så fort jag ser något så skriver jag om det här.

Nu börjar jag bli rätt trött så tror inte jag orkar skriva så mycket mer just nu. Tror jag ska krypa ner i sängen och se American Pie: Beta House som jag hyrde.


Ha det så bra allihop. Hör gärna av er!

PoK

R

Kommentarer
Postat av: Michael

Hello Robin! Låter som att du har haft en riktigt skön jul i staterna. Här hemma har det varit minusgrader i någon vecka, men nu plusgrader igen. Inte en gnutta snö :( Och du fick ju ingen vit jul du heller ;) Är nyårsfirandet stort i USA? Ha det fortsatt bra! /Micke

2007-12-27 @ 15:01:24
Postat av: Tobias

Svar: hehe det förstår jag :)
jadu på nyår blir det en lyxigare middag med kompisar. härligt med skidåkning. ha en bra kväll! =)

2007-12-27 @ 20:06:39
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: TOmazzi

Skönt att du trivs där borta skrollis och att du fick en trevlig jul. Här är det lungt med oss och vi längtar efter festandet på nyår, Blir det nåt sånt för dig eller blir det lungt med familjen?
Hade bra skrollis så hörs vi!

2007-12-29 @ 16:26:59
Postat av: NjoY

Såg faktiskt en "print" från den kommande GD-sidan i deras tidning för någon dag sedan. Det översta "inlägget" var just om dig ^^. Ser fram emot artikeln och hur du porträtteras. Ha det bra scrollzor!

2007-12-29 @ 23:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0