Imorgon bär det av!

T r e t t i o n d e   D e c e m b e r


Hej alla glada!

Hoppas helgen har varit lugn och att ni inte druckit allt för mycket.
Här är det bara bra och det har varit relativt lugnt. I fredags var jag hemma hos Gabby på en liten "fest". Från början var det en hel del som skulle komma men allt eftersom droppade flera bort av olika anledningar. Till slut var det bara: jag, Gabby och en som heter Bibi kvar. Det var därför jag satte fest inom parentes för jag vet inte om man kan kalla det de. Hur som helst hade vi riktigt trevligt ändå. Spelade musik, dansade och flummade runt lite allmänt. Ni vet ju hur jag kan vara på fester (och även i vanliga fall). Vi avslutade kvällen med att se en film. Rush hour III blev det, grymt rolig film. Stannade över natten hos Gabby eftersom jag hade druckit lite och därför inte kunde köra. Dagen där på bestämde vi oss för att ta en tur in till San Francisco. Åkte först in till Union Square för Gabby skulle byta något inne på Levis-butiken. Sedan åkte vi vidare ner till fishermans wharf (turiststället) för att bara gå runt och kolla i de små affärerna där nere. Jag införskaffade mig ett nytt objektiv och filter till kameran. Det var mycket billigare att köpa där nere än i en vanlig affär. Först var jag lite osäker på om jag skulle våga köpa men tillslut gjorde jag det. Som tur var så funkade filtret och objektivet riktigt bra. Micke undrar säkert vad för objektiv så därför skriver jag det. På objektivet står det typ: BOWER 0.45x DIGITAL WIDE LENSE W/MACRO. Det är typ vidvinkel och macro i samma. Filtret jag köpte var typ både polarisering och uv i samma. Hur som helst är jag nöjd och det funkar bra.


image138


Nu är det söndag och dagen före nyårsafton. Jag har precis varit och hämtat snowboarden som jag hyrt som jag ska ha imorgon när vi åker till Sierra Nevada bergen. Vi ska nämligen dit igen där vi var i oktober. Skillnaden mot förra gången är att den här gången är det snö. Vi åker som sagt imorgon tidigt på morgonen och stannar till den 5;e december. Kommer nog bli riktigt kul. Förhoppningsvis kan jag lära mig åka snowboard också. Vi får se hur många blå kroppsdelar jag har när jag kommer tillbaka :)

Ska försöka ta lite bilder där uppe också så ni får se hur det ser ut. Det är riktigt vackert där uppe ska ni veta.
Ska försöka börja packa lite snart så jag blir klar med det. Mycket varma kläder ska med. Det är inte så varmt där direkt, en bit under nollstrecket är det nog just nu.

-------------------------------------

Juste måste ju bara säga till er att håll utkik på GD's hemsida. Intervjun med mig kommer nog upp vilken dag som helst. Förmoldigen kommer det komma upp här: http://gd.se/live och förmodligen under länken "gävlebor i världen". Då återstår det att se hur dom porträtterar mig =)

Nä nu ska jag ta och få i mig nått att äta, känner mig rätt hungrig.
Ha det så bra och ha en underbar nyårsafton!

Best wishes

R






Kommentarer
Postat av: Michael

Roligt att du har ett till objektiv nu när du ska upp i bergen, kanske kan bli några fina landskapsbilder :) Ha det så bra en el montañas och hoppas att du inte slår dig alltför illa på snowboarden :) Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 10:29:19
Postat av: Fab

Vill inte verka petig men "5;e december.!" är nog lite fel, tror du menar Januari! ;)

MEn ha en sån bra resa som möjligt och gott nytt år :)

2007-12-31 @ 17:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0