Näst sista dagen på hotellet

Hej alla hemma i kalla Europa!

Näää nu ska jag inte skryta det är faktiskt inte så bra väder här i New Jersey heller...
Det har faktiskt varigt rätt pissigt väder hela tiden här nu..

Har inte haft så mycket tid att sitta vid datorn eller internet för den delen
detta mycket på grund av att vi har haft lektioner hela tiden med pauser på
högst 20min.. förutom lunch som har varit en timme..
 
Igår var vi på tour i New Jersey.. där vi fick se en massa saker.. som t.ex.
Frihetsgudinnan, Broklyn Bridge.. Broadway.. Time square.. Ground Zero
(Där world trade center stog) Det var fan hemskt att se.. ett stort hål i marken.
För övrigt håller dom på att bygga nya bygnade där nu..

Hur som helst.. jag hinner inte skriva så mycket mer nu.. det är en curfew satt
till 10:30pm och då måste man vara på rummet.. suck suck..

Har en massa bilder men tror jag laddar upp dom senare..
Jag har det skitbra här borta bara så ni vet.. trots att jag varit fett jet-laggad
de senaste dagarna så har det varit gött mos! :)

Notis: det är 140 au pairer på hotellet just nu.. och samanlagt är det folk från
26 (!) länder.. fyfan alltså.. haha..
-------------------------------------------------------------------

Micke: Jadu.. jag vet fan inte hur han ska kunna vara au pair.. men han ska
vara det..
Lungan: Jag skrev allt från början på resedagboken (och där kan man välja å ä och ö)
men det gick inte att spara.. så insertade jag allt här istället..
Matte: Ja jag fick fucking lock.. drygt som fan sitter fortfarande i lite.. men det var jävligt
skönt att flyga.. speciellt starten.. imorn klockan 2:30pm flyger jag till CA.. alltså typ
8:30 på morgonen i Sverige..
Rickard: Nädå säkerhetskontrollerna gick bra.. även om de var många sånna.. och
usch vilken otrevlig säkerhetsvakt det var när man kom in i USA.. men skitsamma..
Danne: Sverige ligger på GMT+1 och CA på GMT-8 så det skiljer 9h.. dvs.. CA ligger
9h efter Sverige..

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Linda tack för lappen.. du är en bra syster också ;-)

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Hellu
Låter som att allt är superbra med dig. Dock tror jag att du är lite trött då du inte vet vilken delstat du är i. New York ligger inte i New Jersey Robin ;) Ha det fortsatt bra och hoppas att resan till sweet California går bra!
MVH
Michael

2007-08-23 @ 09:40:35
Postat av: Rickard

:) Kul att höra att du har det bra!!!
Ladda upp bilderna nu så man får se :P
(micke, New Jersey är väll en Stadsdel av new york?)
Nee, nu ska jag gå och duscha och sen cykla till skolan, ha det bra :)

2007-08-23 @ 10:21:01
Postat av: Michael Håkansson

Rickard: New Jersey kan kanske vara en stadsdel i New York men frihetsgudinnan står på Liberty island och Time Square bland annat finns på Manhattan.
Robin, du får klargöra det här :)

2007-08-23 @ 10:41:12
Postat av: Mattias

Tjo igen :)
Jag antar att du menar att ni var på tour i New York City? Det lät som det när du nämnde vad ni hade sett :)
Och hur är det egentligen? är du i statsdelen New Jersey i NYC eller är du i staten New Jersey? krångligt med alla new-namn :P
Sen måste jag också påpeka att 2.30 PM på östkusten blir 20.30 här i Sverige, eftersom vi ligger +1 och du -5 :)
Fortsätt med att ha det bra iaf! Hörs!

2007-08-23 @ 17:12:22
Postat av: Michael Håkansson

Mattias: Är han i NYC så är han i delstaten New York.

2007-08-23 @ 18:57:36
Postat av: Patric

Michael: NYC = New York City, kanske det du menade men det lät så konstigt när du sa "är han i NYC så är han i delstaten New York"

2007-08-23 @ 21:37:44
Postat av: Michael

Patric: Ja det var så jag menade. Staden "New York City" (förkortning "NYC") ligger i delstaten New York.

2007-08-24 @ 09:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0