Jag bara åker bil och åker bil...

Hej alla datortuggande européer!

Ytterligare en dag har nästan gått och jag känner mig redan trött
trots att klockan bara är 9:26pm.. vanligtvist brukar jag ju inte
bli såhär trött utan brukar kunna vara uppe till sent på natten,
det vet ni hemma i Gävle. Av något själv så har jag varit trött vid
den här tiden under hela vistelsen i USA.. det beror nog mycket
på att det har varit mycket tidsomställningar samt att vi var
tvungen att gå upp 6am varje dag under kursen i New York..
Sen så har det bara fortsatt och jag har gått upp den tiden
familjen gått upp vilket är runt 7am.. så mitt USA-år kommer
nog bestå av tidiga mornar och tidiga kvällar.. ska dock försöka
ta sovmorgon någon dag framöver.. det kan behövas!

¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯

Dagens aktiviteter är inget specielt att skriva om egentligen.. det
var till stor del liknande som gårdagen, dvs.. jag körde runt i
Livermore igen för att ytterligare försöka bekanta mig med
staden. Fick ett bra tips av André, den förra Au Pairen att använda
googles egna mapsökning för att lättare se hur jag skulle köra..
det var verkligen bra då kunde man programera in lite av vägen i
huvudet innan man åkte..

Jag hade bestämt två saker jag skulle klara av idag.. det första
var att hitta till Fastway, som är en matvaruaffär.. och det andra
var att hitta till Hollywood video för att lämna tillbaka Jumanji
som vi lånade för ett antal dagar sedan.. and guess what..!
efter många om och men lyckades jag hitta till båda ställena..
och det är fan lätt när man kan asså... jävlar den som ger sig!

När jag var klar med det två sakerna åkte jag hem igen och
plockade ur diskmaskinen.. under tiden jag väntade på att
Kevin skulle komma hem från skolan så tog jag mig lite tid
framför laptopen.. såg två avsnitt av vänner [ Vad annars :) ]
Kevin kom hem men han hade inga läxor som han behövde
hjälp med.. eller han hade fått läxor men eftersom han ska
börja i en ny skola imorn så struntade han i att göra dom..
....... så jag fortsatte nörda mig framför datorn
....... tills Mark kom hem
Då sa han att jag skulle följa med honom i bilen så att jag
skulle lära mig vägen till Kevins nya skola så jag kan köra
han dit.. nya skolan ligger nämligen längre bort än den
förra och det är för långt för att cykla..

Mark och jag åt ensamma idag för båda killarna var hos
kompisar.. snackade lite under maten och Mark sa till mig
att om det är något jag inte vill göra så ska jag säga ifrån!
Han sa att han tror att folk, speciellt från scandinavien, är
lite för finkänsliga och inte vågar säga ifrån.. Jag sa att
självklart säger jag ifrån om det är något jag inte vill göra
men jag är ju här för att få nya erfarenheter så jag är
självklart med på så mycket som möjligt...
Jag sa också att det känns som jag inte gör så mycket
och att jag gärna hjälper till med mer saker.. Mark vill
gärna göra mycket själv.. men ibland tror jag det kan bli
för mycket.. jag vet själv hur det är när vissa tar på sig
alldeles för mycke saker.. det är inte bra..
... så jag sa att: "you can hand over some stuff on me
that's no problem, just do it"
Han verkade glad att jag sa det och tackade för det.....

¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯ - _ - ¯

Dagens temperatur i Livermore tangerade det gamla rekordet
på 105F dvs ca.. 40.5c.. tur att det finns AC inomhus..

------

För övrigt har jag börjat skriva en berättelse.. inte för att det
kanske blir något men fick nån wierd lust att börja skriva
bara så där.. haha ja vi får se hur det blir med det..


Nää.. nu ska jag nog sluta för ikväll..
Hoppas alla har det bra i El Suecia........ GOD kvääLL

----------------------------------------------------------------------------
Dagens låt: Coldplay - Fix You

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Hello!
Tänk att det skulle behöva till ett rejält jetlag för att fixa till dygnsrytmen så att du blir trött på kvällarna :D
Angående temperaturen, var 105F tangerat rekord på högsta temperaturen någonsin eller för i år? Här hemma var det 40F inatt (4,7C) så hösten och vintern kommer närmare med stormsteg.
Ha det bra!

2007-08-30 @ 09:56:01
Postat av: Rickard

Skönt med värme, som Micheal sa så äre börjar det blir kallt, du kan ju alltid skicka över lite värme hit :P

2007-08-30 @ 12:04:54
Postat av: Marcus Jansson

Tja Robin, kul att du bloggar! Förstår vad du menar med tröttheten, var likadant för mig när jag åkte till Japan, men om ett par dagar så är du väl uppe och spökar igen ;)
Så hur är USA. Är alla tjocka som ballonger och tror att Sverige är en stad i Minnesota?

2007-08-30 @ 13:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0