Fram och tillbaka...

Ytterligare en dag lider mot sitt slut...

Imorse klev jag upp i vanlig tid, dvs runt kl 7am.. ni kanske tycker
det låter tidigt men kommer man in i den rytmen så är det helt okej
faktiskt.. som jag skrev tidigare så blir det tidiga kvälla och tidiga
mornar här..

Det var meningen, trodde jag, att jag skulle skjutsa Kevin till sin
nya skola idag och jag var lite nervös för det eftersom jag var
lite osäker på vägen.. visst Mark hade visat mig vägen dagen igår
men det är fan inte lätt att komma ihåg när allt ser lika ut..
Hursomhaver så fick jag till min lättnad veta att Mark skulle
skjutsa honom för han behövde ändå prata med några lärare..
Jag skulle istället hämta upp Kevin när han slutade.. det kändes
mycket lugnare för då hann jag lära mig vägen under dagen..

När alla hade åkt så kollade jag på två avsnitt av
svensson svensson.. det är så himla kul.. max är så cool..
mitt under det andra avsnittet började det låta vid dörren
någon som försökte låsa upp.. så jag gick dit.. och det var visst
"cleaning lady'n" som hade kommit.. Hon var en riktigt trevlig
dam i 55års åldern och hon pratade på som alla andra
amerikaner.. och amerikaner kan prata.. det ska ni veta!
Å andra sidan är det bra.. eftersom hon kommer komma en
gång varje vecka så kommer jag nog snappa upp mycket
engelska från henne.. haha en rolig sak hon sa:
"Isn't it Sweden that has that white flag with a blue cros?"
- Man tror inte att finland är Sverige.. haha nedå..
Men hon är rolig.. skämtar och berättar om allt och inget..
faktiskt så kändes det som att engelskan flöt på bättre
när jag pratade med henne än vad det brukar göra annars..
Efter en stund drog jag iväg med bilen för att kolla så att jag
kunde hitta till Kevins skola.. man vill ju inte gärna virra runt
i sista minuten för att försöka hitta.. guess whaaat! jag hittade..
direkt.. hahaha.. det har aldrig hänt förut.. typ..
När jag kom hem igen bestämde jag mig för att försöka få
i mig nått.. jag har ätit burkmat de senaste två dagarna..
ravioli samt nån annan sak.. så idag bestämde jag mig
för att testa nått junkfoodställe här i trakterna.. åkte runt
lite och hamnade tillslut på ett ställe som hade det roliga
namnet "Jack in the box".. rätt mysigt ställe men som alla
andra junkfoodställen riktigt onyttig mat.. men men man
måste ju testa när man är här.. det blev iaf en ultimate
cheese...
                       
                            

Vid halv 2 tiden åkte jag iväg för att hämta Kevin.. jag hittade
dit direkt.. men på hemvägen körde jag åt ett annat håll..
och då blev det svårare.. men tillslut lyckades vi komma
hem..

När jag hämtade Kevin var han inte alls så glad.. jag
försökte fråga hur det hade gått och så men fick bara korta
svar.. han var lite sur idag och det höll i sig senare också..
Han ville inte göra nånting utan var sur på allt på grund av
en sak... ni vet ju hur barn i den åldern är..
Han var nog både sur och ledsen för att han inte kände
någon i den nya klassen.. han hade nog hoppats på att
hamna med Tevah.. en av hans fotbollskompisar..
Hur som helst vet jag inte ibland riktigt hur jag ska
göra i olika situationer.. och det blir inte lättare när man
måste säga allt på engelska.. visste inte riktigt vad jag
skulle säga för att muntra upp honom.. försökte skämta
lite och så men det hjälpte inte heller.. så jag lät det bara
vara och körde hemåt..

När vi kom hem käkade vi mat.. nån slags sopaktiv sak
med svarta bönor och köttfärssås typ som chiliconcarne..
till det corn bread.. som för övrigt smakar som
sockerkaka.. haha... det var riktigt gott faktiskt trots att jag
vanligtvis inte tycker om allt som har med bönor att göra..
Så jag måste säga att Mark är bra på att laga mat.. :)

Senare mot 6 tiden så ringde det i min mobil.. tänka sig
någon ringer till mig!! och gissa vem det var.. jo ELIN!!
Gud så kul att prata med någon som man känner bra..
var riktigt trevligt att prata med dig.. kändes som vi hade
hur mycket som helst att prata om.. men vi får fortsätta
snacka nån gång nästa vecka eller nått.. måste bara
passa med vilka tider du jobbar och så..
Helt sjukt vad jag fick undersvikkänningar just då.. fan
vad jag ville dit.. men jag vet ju att det finns kvar..
och om ett år Elin då jävlar sitter vi där igen och äter
oss fulla av god mat! hahaha....

När jag hade pratat klart märkte jag att Kevin och
Mark inte var kvar i huset.. jag kollade på schemat
och såg att Kevin hade fotbollsträning.. gud så dum
jag kände mig att jag satt och prata i telfon och helt
glömde bort att jag kunde skjutsa honom..
När Mark kom hem bad jag genast om ursäkt men
snäll som han är så sa han att han ändå hade
tänkt köra honom dit för han behövde ändå prata
med tränaren.. jag erbjöd mig istället att hämta
honom senare..

Var och hämtade honom och han var fortfarande
lite sur.. dock skämtade jag lite med honom och
det slutade med att jag fick massa vatten över mig..
men ingen har väl dött av lite vatten eller..
men du Kevin.. vi är fortfarande inte "even" ;-)

---

Har ägnat kvällen åt att se några till avsnitt av
svensson svensson samt varit ute och joggat..
tänkte att nu jävlar måste jag ta tag i mig själv
och börja motionera.. känns som man gått upp
alldeles för mycket.. inte beroende på usa bara
utan mycket före också..inte orkat ta tag i det
bara.. men nu finns det plenty med tid så nu
jävlar.. går typ bara att springa på kvällarna
det är bara då det är svalt.. även om det inte
är svalt.. hade det varit i sverige hade det räknats
som jävligt varmt.. haha.. kom in och tog en dusch..
och nu sitter jag här och skriver..

ja så har min dag sett ut i det hela.. så nu vet ni det.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Känslorna går upp och ner hela tiden.. ena tiden
känner man sig hur självsäker som helst och
inte ett minsta orolig och nästa känner man sig
hur liten och osäker som helst.. vet inte riktigt vad
det beror på men antar att det har med
anpassningsprocessen att göra.. kommer nog inte
känna mig helt som mig själv förän jag anpassat
mig till allt nytt..

Det är liksom småsaker hela tiden som man tänker
på.. t.ex.. jag kör fel en del gånger.. och då går tankar
i mitt huvud som: tycker dom jag är helt bäng i huvet..
men samtidigt så tycker jag väl att dom borde ha
förståelse för att det är mycket nytt att tag in.. jag
menar jag kom för en vecka sedan.. men jag tvivlar
inte på att dom har förståelse.. det är bara sånt jag
känner ibland.. men men.. sånt går över.. det stog
ju någon stans att anpassningstiden brukar ligga på
runt 60 dagar.. så jag har ett tag kvar innan allt är lugnt..
om det nu stämmer.. hehe..

Ser verkligen fram emot att få träffa min LCC så jag
får lite hum om massa olika saker..vill t.ex. gärna få
reda på när första au pair meeting är så att jag får
träffa lite andra au pairer.. jag tror att bara jag får lära
känna lite annat folk som jag kan umgås med så
kommer allt bli mycket lättare.. då behöver jag inte
sitta hemma och tänka på en massa saker..

Over all så är allt bra med mig.. är bara lite svettig
just nu.. det är fan varmt.. gaah... men ska inte klaga
ni i stackars Sverige som har 5 grader eller något..


Imorrn kör Mark Kevin till skolan så då kanske jag
får min efterlängtade sovmorgon? ja vi får se..
nää nu ska jag nog gå.. börjar bli trött nu..

Ha det så bra alla och ta ta hand om er..
Och ni som ska på konfalägret.. ha det så kul
och sänd en tanke till mig och Elin ;)

Ps. Kom på att jag fick en inbjudan till Beth,
Jakes flickväns party.. hon och hennes kompis ska
nämligen ha party för de fyller år.. men jag får se hur
jag gör med det.. känns lite konstigt att bara trampa
in sådär på någons party.. men som sagt jag får se..
för övrigt är det 40's tema.. haha.. passar ju bra för
mig...


Nääää tja på er....
Robin

Kommentarer
Postat av: Michael Håkansson

Jag tror knappast att du behöver känna dig orolig för att det är mycket nytt runt omkring dig. Och småsaker som att du kör fel är nog bara bra, kanske hittar du nya saker :) Om någon vecka kommer det säkert rulla som en vanlig vardag hemma i Sverige (fast allt är större) och du behöver inte tänka på alla småsaker som kan verka svåra och jobbiga.

2007-08-31 @ 09:09:56
Postat av: Fredrik Larsson

Om du bara visste hur vi saknade er på mötet igår. :/ Allt kändes bara tomt och stelt. Vi insåg verkligen att det inte är samma sak utan er. När ni kommer hem ska vi ha såååå kul :)

2007-08-31 @ 22:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0