8 Dagar kvar...

Ja, nu är det bara 8 dagar kvar tills jag far iväg till det stora landet borta i väst!
Det är helt enkelt helgalet hur snabbt tiden går..

Nu har det verkligen börjat kännas på allvar att det snart bär iväg.. i mitten av
förra veckan var jag ner på stan och köpte mig två olika resväskor, en stor
för bagaget (ca 100l) och en mindre för handbagaget. Var ju tvungen att köpa
nya väskor eftersom jag aldrig varit utomlands förut och aldrig behövt några.
Jo jag har varit utomlands men inte utanför norden, om man säger så!

Det går mycket tankar just nu i huvudet.. men det som jag är mest orolig för nu
är packningen.. jag hatar verkligen att packa och nu ska jag packa för ett år!!!
Vad tusan ska man ha med sig? Det blir till att skriva en packningslista om
ett tag så man får nån överblick på vad man kan ha med sig.. sedan får jag väl
kolla med andra om dom har nå förslag..

Äsch det går säkert bra.. jag har varit nojjig för småsaker många gånger på
vägen fram till idag och alla dessa saker har löst sig så varför skulle inte denna
bagatell också göra det?

------------------------

Den senaste tiden har det varit mycket (utöver alla förberedelser inför USA).

1. I onsdags var jag på kräftskiva tillsammans med alla som var ledare på
sommarlägret, vi samlades i Bomhus hos Mona och Totte. Det åts mat,
dracks alkoholhaltiga drycker, spelades musik, och skämtades...
Senare på kvällen begav sig alla mot stan för att avnjuta en kväll i ett av
Cityfestens öltält.. Det var en helt fantastisk kväll och jag hade jättekul.
Ett helt underbart gäng som jag längtar att komma tillbaka till efter usa.

2. I torsdags var jag ut med Tomas, Foppa, Lau och några till, vi var ner på
cityfesten och drack öl, helkul! :)

3. Fredag morgon klockan 06:00 gick tåget mot Axevalla, där Unga Örnars
Rikstäckande kongress skulle komma att hållas. Representanter för UÖ
från hela Sverige hade samlats för att tillsammans ta viktiga beslut
rörande organisationen. Det var långa kongressförhandlingar och mycket
sittande.. jobbigt var det men väldigt intressant och kul.. det är ju trots allt
frågor som rör barn som tas upp och det är viktiga saker!
Hela kongressen var skitkul och man träffade många nya människor..
Det enda negativa var att det var lite krångel i början och vi fick sova på en
camping i stugor en bit från kongressplatsen.. så vi var tvungen att åka
mellan hela tiden. Kongressen varade hela helgen och jag kom hem idag
söndag.

(Gå gärna in och läs lite om unga örnar: http://www.ungaornar.se/)

Som du ser har det varit mycket den senaste tiden men nu ska jag ta d lugnt
och utnyttja den vecka som är kvar till att förbereda mig så bra som möjligt...

Nu när jag äntligen startat en ny blogg så ska jag försöka vara lite mer aktiv än
vad jag var i den förra.. Skriv gärna en kommentar om du vill

Simma lugnt!

Kommentarer
Postat av: Michaela

lycka till mate!! du får nog ett grymt år =)
Räkna med att jag eventuellt tar ngn weekend och våldsgästar dig ;D du kommer få mycket vänner där nere o ha skitkul, du har grym humor! det kommer man långt med. kram (f)

2007-08-12 @ 23:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0