Kort uppdatering!

F e m t o n d e   N o v e m b e r


Skepp o hoj!


Ja jag vet, ni behöver inte säga det. Jag vet redan vad ni tänker:
Vafan uppdaterar han inte bloggen för?

Well, vad ska man säga. Kanske vill jag låta er leva i ovisshet
eller så gör jag det bara av ren lathet. Välj själv vad ni vill tro på.

Ni ska veta att kommentarer jag får efter varje inlägg uppskattas
grymt mycket. Dock ser jag gärna att kommentarer i stil med:
"uppdatera nån gång då!" undviks.


Jag skriver när jag skriver liksom, okej? Varför bli som dessa "många-blogginlägg-status-jagande-fjortisar"? Jag vill inte dokumentera hela mitt liv, det är bara absurt. Vad ser folk för mening med att skriva någon sorts live-dagbok om vad som händer just nu i deras liv. "Nyss åt jag frukost", "Nu ska jag se på tv", "Jag har hittat smuts i min navel". Dessa individer verkar inte ha mycket till ett socialt liv.

Nej, ingen av er har sagt att jag ska skriva så ofta men ni kanske förstår hur jag tänker?

Med detta sagt så kör vi väll en liten update så blir alla nöjda och glada.
Håll i er här kommer det. Kort och koncist denna gång.




I stort sett två ointressanta veckor som har passerat. Har umgåtts en del med Juliana, Grazi och Gabby. Var på G att planera en resa till Las Vegas med Gabby men jag backade ur. Hon ska fortfarande åka, dock med en annan person. De ska åka över jul till La Vegas, mellan den 22;a och den 26;e. Först blev jag riktigt exalterad och verkligen ville åka. Senare fick jag dock lite insikt och insåg att jag hellre vill fira julen tillsammans med värdfamiljen. My point is that: man firar ju inte en julafton i USA så ofta och Las Vegas finns ju kvar. Inte sant?

Försöker snåla på pengarna så gott som det går och spara ihop till hawaiiresan. Det är svårt det går pengar hela tiden fast man inte tror det. Hawaiiresan kommer att kosta runt $700 (flyg t.o.r. samt hotell i en vecka). Har runt 600 just nu och om ungefär två veckor får jag min lön. Då kommer jag förhoppningsvis ha runt $1100. Eftersom resan är planerad till feb/mars så känns det rätt lugnt.

Har tillbringat rätt mycket tid på ebay. Vilken guldgruva det är alltså. Gäller att passa på att köpa saker man är intresserad av nu när man är i staterna. Är ju lite lättare då liksom. Det som intresserar mig mest är DVD releaser av bra filmer/serier i "collector" eller "limited" upplaga. Cool att äga saker som inte så många andra har liksom. Sen gillar jag även vissa typer av "memorabilia". Alltså tillbehör till filmer/serier. Blir lite roligare att bygga upp en filmsamling om man har något med än bara dvd'erna.

Köpte för ett tag sedan en "docka" föreställande Zeb från western-serien "familjen Macahan" eller "How the west was won". Har varit frälst av serien sen jag varit liten och spelade förra sommare in hela alltet på dvd. Går inte att köpa serien så var bara tvungen att göra det. Har även köpt tre andra saker som är på väg med posten. Bland annat en bok om macahan serien. Blev riktigt förvånad när jag såg den trodde inte det fanns en bok. Väldigt ovanlig verkar den vara. Köpte även en bok från tv-serien vänner. Den heter "Friends - Til the end". Inte väldigt ovanlig rätt lätt att få tag i men ville ändå ha den då jag älskar serien. Den tredje saken jag beställt är ett pack med alla 10 serietidningar av serien "V for vendetta". Totalt älskar filmen och ville nu få tag i serien den är baserad på. Var väldigt svårt att vinna en auktion på ett paket med alla tidningarna och ofta gick dom upp högt i pris men till slut lyckades jag vinna en med hyfsat pris. Hoppas nu bara tidningarna är i det skick det stog att dom ska vara.

De fyra sakerna från ebay:

        



Imorn åker jag med värdfamiljen till Monterey, ca 3 timmar söder om Livermore.
Kommer alltså inte bli någon uppdatering under helgen men när jag kommer
tillbaka blir det garanterat det. Under vistelsen i Monterey kommer vi bl.a. besöka
ett stort akvarium. Läs mer om det här: Monterey Aquarium


FOTNOT: Det blev trots allt ett långt inlägg även om det inte var menat så.
Inte för att jag tror ni blir ledsna för det. :-)

Till STS-Maria och alla andra som undrar: Så fort jag vet publiceringsdatum av reppotaget i Gefle Dagblad skriver jag det här. No worries!

Ta nu hand om er och ta på er varmt när ni går ut! Kram, Kram!

R

Kommentarer
Postat av: Michael

Tycker du gjorde helt rätt med att stanna hemma från Las Vegas över jul. Känns som att det är bättre att fira julafton med värdfamiljen istället för med neontomtar och spelgalningar ;)

2007-11-16 @ 12:42:11
Postat av: Fabian Lopez Ruiz

Skön update, och sköna grejjer du beställer hoppas du får allt i schyst skick o så :)

Och tycker det är helt rätt att stanna hemma med "familjen" under julen.

Ha en bra helg, peace! ;)

2007-11-16 @ 16:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0